
Είναι τα Stories, ο νέος τρόπος να μοιραζόμαστε την καθημερινότητά μας;
Όλοι θυμόμαστε ότι η εταιρεία του Mark Zuckeberg κατακρίθηκε έντονα όταν επέλεξε να εισάγει τα Stories και στο Facebook, διότι για πολλούς ήταν φανερά αντιγραφή από το Snapchat και για άλλους διότι ήδη είχαν προηγηθεί αυτά του Instagram χωρίς να έχουν να προσφέρουν τίποτα το καινούργιο.
Τελικά μετά από αναμονή 14 μηνών, είχαμε την επίσημη ανακοίνωση ότι πλέον 150 εκατομμύρια χρήστες καθημερινώς χρησιμοποιούν τα Facebook Stories και ταυτόχρονα ότι ξεκινούν πιλοτικά οι διαφημίσεις σε αυτά. Πολλοί μιλάνε για αποτυχία, άλλοι για μια καλή αρχή, αναλογιστείτε μόνο ότι το Instagram το πέτυχε σε μόλις 5 μήνες. Στην πραγματικότητα όμως τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά, διότι για το Facebook η επιτυχία των Stories είναι ίσως μονόδρομος.
Είναι γεγονός ότι τα σημερινά δεδομένα σχηματίζουν μία νέα εποχή για τα Social Media, πολύ διαφορετική από εκείνην όταν πρωτοξεκίνησε το Facebook, πριν από 14 ολόκληρα χρόνια. Οι τεχνολογικές εξελίξεις, ο κορεσμός σε πολλά μέσα, σε συνδυασμό με το διαφορετικό περιβάλλον και τα σκάνδαλα, φέρνουν σήμερα το Facebook σε μία αρκετά ευάλωτη θέση σε σχέση με τους ανταγωνιστές του, σε ένα κομβικό σημείο που μόνο το μέλλον μπορεί να δείξει… και το μέλλον είναι τα Stories.
” Ο τρόπος με τον οποίο οι άνθρωποι μοιράζονται και συνδέονται αλλάζει. Γίνεται όλο και πιο ρεαλιστικός και οπτικός. Δοκιμάζουμε νέα δημιουργικά εργαλεία για να ζωντανεύουμε τις εικόνες και τα βίντεο και εισάγουμε ευκολότερους τρόπους για να βρίσκουμε και να μοιραζόμαστε ιστορίες. “ αναφέρει στέλεχος της εταιρίας.
Φοβούμενοι ότι τελικά οι χρήστες ενδέχεται να κουραστούν από το News Feed, το οποίο είναι γεμάτο από αδιάφορες ενημερώσεις κειμένου από άγνωστους “φίλους”, σε συνδυασμό με τα στοιχεία και τις έρευνες που δείχνουν ότι οι ιστορίες κάποια στιγμή μέσα στο επόμενο έτος θα ξεπεράσουν τα feed posts ως τον κορυφαίο τρόπο να κάνουμε share, οδηγούν το Facebook στο να πρέπει να κάνει τις ιστορίες να λειτουργήσουν.
Τα Instagram Stories και η έκδοσή τους στο WhatsApp, δείχνουν ότι υπάρχει μεγάλη ζήτηση για το προϊόν και για το Facebook, αρκεί να μπορέσει να καταλάβει πώς ταιριάζουν στην εφαρμογή του για να επιτύχει.
Aυτή τη στιγμή το νούμερο ένα κοινωνικό δίκτυο στον κόσμο απαριθμεί πάνω από 2.2 δισεκατομμύρια χρήστες, με τα περιθώρια ανάπτυξης να φαντάζουν απεριόριστα. Επίσης η εταιρεία είναι πρόθυμη να επενδύσει σε πολύ cool, καινοτόμα χαρακτηριστικά ώστε να καθιερώσει τα stories, όπως σε AR τεχνολογίες , 3D drawing αλλά και σε 360ο φωτογραφίες χωρίς 360ο κάμερα.
Λαμβάνοντας τα παραπάνω υπόψη, αντιλαμβανόμαστε ότι η οπτική επικοινωνία είναι μια αναπόφευκτη εξέλιξη. Για το Facebook η επιτυχία των Stories είναι μονόδρομος, για αυτό και το ερώτημα δεν είναι “αν” θα πετύχουν αλλά το “πώς“.
Alexandros Filippou
Content Creator,
Byte The Digital Agency
Recent Comments